24 Aralık 2015 Perşembe

GÜZEL-mi-ÖLÜM

Neymiş #ofotografinhikayesi :

 Evelyn McHale; Empire State binasının 86. katından aşağıya atlayan asıl kadınımız. Tarihin en güzel ölümü diyorlar onunkine. Ben ise "hangi ölüm güzeldir ki, ya da öldükten sonra ne anlamı var ki"? diye düşünenlerdenim.

 Fotoğrafı gören çoğu insan eminim ki, bunun bir ölüm haberi fotoğrafı değil de, bir katalog çekimi fotoğrafı olduğunu sanıyordur. Çünkü Evelyn, sanki bir arabanın üzerine düşüp, bedenini paramparça etmemiş de hurdalıkta bir arabanın üzerine yatmış uyuyan bir kadın gibi görünüyor. 

 1 Mayıs 1947'de asansöre binip Empire State Binası’nın 86. katındaki gözlem platformuna çıkıyor. Kendisiyle Manhattan sokakları arasında ufak bir parmaklık, minik bir çıkıntı ve 300 metre var. Evelyn ceketini çıkarıyor ve parmaklığa asıyor. Cüzdanını ve içinde aile fotoğrafları olan makyaj çantasını yere koyuyor. İnci kolyesine bir tılsım gibi tutunan Evelyn McHale kendini boşluğa bırakıyor ve bir arabanın üstüne düşüyor. 

Düşüş hızıyla ikiye ayırdığı arabanın üzerinde poz verirmişcesine yatması onun intiharını özel kılıyor. 

 Yaklaşık 250 metreden atlayıp hayatını kaybetmesine rağmen burnu bile kanamamış gözüküyor. Fotoğrafına bakanlar masum ve huzurlu yüzünü görünce cennete gittiğini düşünmüşler. Bir insanın bir arabayı parçalayacak şiddette düşmesi ve hiç bir yerinin kanamaması fazlasıyla tuhaf... 

 Zannediyorum ki, burnunun kanamaması fotoğrafın düştükten hemen sonra çekilmesinden kaynaklı. Kanama daha sonra olmuştur büyük ihtimalle. Yoksa vücudunda kırılmadık kemik ve parçalanmadık organ kaldığını düşünmüyorum.

 Evelyn intihar mektubunda ise şöyle yazmış: 

 "Ailemin içinden veya dışından hiç kimsenin hiç bir parçamı görmesini istemiyorum. Lütfen bedenimi yakarak yok edin. Size ve aileme yalvarıyorum, benim için tören veya anma düzenlemeyin. Nişanlım haziranda evlenmeyi teklif etti. Ben kimse için iyi bir eş olabileceğimi düşünmüyorum. O benden çok daha iyi birisi. Babama söyleyin annemle çok fazla ortak yönümüz var."

 Son cümlesine bakıldığında, belli ki intihar sebebi yalnızca babası tarafından biliniyor. 


 Fotoğraf; bir yüzü parlak, kalın kağıda basılan görüntü değildir sadece, her fotoğrafın kendi hikayesi vardır. Bir sonraki hikayeye...

1 yorum:

  1. Merhabalar.
    Bu da çok acıklı bir hikayeydi. 86. Kattan kendini aşağıdaki boşluğa bırakmak da ne demek! Ben şahsen böyle bir yolu tercih etmezdim. Yani kendimde kendimi 86. kattan aşağıya bırakacak cesareti bulamam.

    Ölümün güzel yoktur. Ülkemizde de böyle cenazeleri için konuşan çok kimseler var. "Aman yüzünü bir görseydin, tebessüm eder bir hali vardı. Ölümü bir güzelleşmiş ki, yaşadığından daha güzel" gibi. Bence hiçbir insanın öldükten sonraki görüntüsü, yaşadığı andaki görüntüsünden güzel olamaz. Ölümün bir kere adı da kendi de yüzü de soğuktur. Çünkü can artık yoktur.

    Bu genç kızı, ABD gibi bir ülkede intihara sürükleyecek ne vardı diye merak ettim doğrusu.

    Emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil